Mesane Kanseri Nedir?

Mesane Kanseri Nedir? Mesane (idrar torbası) böbrekte oluşan idrarın toplandığı kese şeklinde bir organdır. Bu organın duvarında habis hücrelerce oluşturulan kitlesel lezyona mesane kanseri denir.

Mesane Kanseri Nedir

Mesane Kanserinin Belirtileri Nelerdir?

En sık belirtisi ağrısız kanlı idrardır. Özellikle sigara içenlerde bu durum oldukça önemlidir ve ileri araştırma zorunludur. Bazen yanma, sık idrara çıkma gibi sistit belirtilerini taklit edebilir. Yayılmış hastalıkta bölgesel belirtiler verebilir (akciğer yayılımında öksürük gibi).

Kanseri Kanserinin Tanısı için Hangi Testler Yapılır?

Tıbbi hikayenizi ve taramalar ile başlanır. Ultrasonografi ile tespit edilebilme oranı oldukça yüksektir. İleri inceleme için BT ve MRI kullanılabilir. Bu da ilerideki tedaviyi belirlemede önemlidir.

Sistoskopi Nedir?

Sistoskopi, kameralı tıbbi ekipmanlar ile idrar torbasının içinin görülmesi ve gerekli durumlarda biyopsi alınmasını sağlayan bir tetkik şeklidir. Kanser tanısının konulması için altın standarttır. Aynı zamanda tedavi sonrasında hastalığın tekrarlayıp tekrarlamadığını kontrol etmemizi sağlamaktadır.

Mesane Kanseri Nasıl Tedavi Edilir?

Mesane kanseri tespit edildikten sonra kapalı ameliyat ile bu kitle alınır. Alınan kitlenin patoloji raporu belirlendikten sonra ek tedavi gerekip gerekmeyeceğine karar verilir.

Bcg Tedavisi Nedir ve Kimlere Uygulanır?

Verem aşısının sonda ile mesane içerisine verilmesi şeklinde uygulanan bir tedavidir. Vücut savunma hücrelerini kanserli bölgelere çekerek tedavi sağlar. Kasa geçmemiş olan mesane kanserlerinde tekrarlama ve ilerleme riski yüksek olan hastalara uygulanır.

Kimlere Kapalı, Kimlere Açık Ameliyat?

Mesane kanseri tanısı konulduktan sonra hastalığın evresine göre karar verilir. Kasa geçmemiş olan hastalıklar genellikle kapalı ameliyat (TUR) edilirken, kasa geçmiş kanserler açık ameliyat edilir. Daha ayrıntılı bilgi için hekiminize başvurunuz.

Mesane Kanseri Hastasıyım. Tekrarlama Riskini Azaltmak İçin Ne Yapmalıyım?

Birincisi sigara içiyorsanız, hemen bırakmalısınız. Su tüketimini arttırmalısınız. Mesleki kanserojen maruziyeti var ise buna yönelik önlem alınmalı. Hekim kontrolü aksatılmadan devam ettirilmelidir. Detaylı bilgi için tıklayınız.