Prostat Nedir?

Prostat Nedir? Prostat idrar kanalının çıkışında bulunan, idrar kanalını çepeçevre saran ve de semen oluşumuna katkıda bulunan bir bezdir. Her erkekte bulunur. Yaklaşık olarak 18-20 gr büyüklüğündedir. Yaşlanmayla büyüme eğilimindedir.

Selim Prostat Büyümesi Nedir

Selim Prostat Büyümesi Nedir?

Prostat 40 yaş sonrasında büyüme eğilimindedir. Bunun neticesi olarak idrar yapma ile ilgili problemlere neden olur. Bu büyüme şekli kanser büyümesi değildir. Ancak selim büyüme ile prostat kanseri benzer yaşlarda görüldüğünden dolayı tedavi öncesinde kanser dışlanmalıdır.

Selim Prostat Büyümesinin Belirtileri Nelerdir?

Bu belirtiler temelde idrar yapma ile ilgili şikayetlerdir. Hafif olarak başlayıp zamanla ilerler.

Bu belirtilerden bazıları;

-Sık idrara gitme

-İdrar yapmada zorlanma

-Gece idrar için birden fazla uyanma

-Ani idrar hissi ve kaçırma

-Kesik kesik ve çatallı işemedir.

Hangi Testler Yapılmalıdır?

Bir kısım testler tüm hastalara yapılmalıyken bir kısmına da hasta özelinde karar verilmelidir. Bunlardan birkaçı idrar tahlili, kan tahlili (PSA ve kreatin), işeme testi (üroflow), idrar yolu ultrasonudur.

Tedavide Nelere Dikkat Edilmelidir?

Bazı yaşam şekli değişiklikleri ile başlanmalıdır. Sonrasında gerekli hastalar işemeyi kolaylaştırıcı ilaç tedavisi başlanır. Bu tedavilerin başarısız olduğu durumlarda, bazı tıbbi gerekliliklerde veya hasta tercihi olarak ameliyat seçeneği bulunmaktadır.

Ameliyat Seçenekleri Nelerdir?

Öncelikle prostatın büyüklüğüne göre açık veya kapalı ameliyata karar verilir. Kapalı ameliyat için farklı seçenekler mevcuttur. Bunlar dünyada en çok uygulanan TUR ameliyatı, lazer prostattektomi gibi ameliyatlardır. Prostatın lazer ameliyatı ile ilgili sitede daha geniş bilgi bulabilirsiniz.

Günlük İşlerime Ne Zaman Dönerim?

Ameliyattan sonra ortalama 3 günde sondanız alınarak taburcu edilirsiniz. İdrarınız geçici bir süre kanlı olabilir. Ameliyattan sonra doktorunuz size bazı önerilerde bulunur. Yaklaşık 4-6 hafta bu önerilere uymanız gerekmektedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.