Erkeklerde İdrar Kaçırma Nedenleri Nedir?

Erkeklerde İdrar Kaçırma Nedenleri Nedir? Sorusunun cevabı ile ilgili olarak kadınlarda idrar kaçırma daha sık olmakla birlikte erkeklerde idrar kaçırma görülebilir. Nedenleri arasında, beyin ile ilgili bazı hastalıklar, prostat kanserine bağlı ameliyatlar, tedavisiz bırakılmış bazı prostat hastaları, omurilik ile ilgili bazı hastalıklar sayılabilir.

İdrar Kaçırıyorum, Ne Yapmalıyım?

Erkek İdrar Kaçırma Şikayeti

Öncelikle bir üroloji uzmanına muayene olmalısınız. Doktorunuz idrar kaçırmanın olası nedenlerini araştırmak için size bazı sorular soracak ve tetkikler isteyecektir. Neden tespit edildikten sonra tedaviniz planlanacaktır.

Prostat Ameliyatı Sonrası İdrar Kaçırıyorum, Ne Yapmalıyım?

Kanser tedavisi amacı ile yapılan prostat kanserlerinin yaklaşık %5’inde kalıcı idrar kaçırma durumu gözlenmektedir. Bu durumda idrar kanalınızda daralma vb diğer durumlar dışlandıktan sonra hastalığın şiddetine göre tedaviniz planlanacaktır. Hafif idrar kaçırmalarda egzersiz gibi ameliyat dışı tedaviler denenebilir. Ancak idrar kaçırma miktarı fazla ise ameliyat seçeneği ön plana çıkmaktadır.

İdrar Kaçırmaya Yönelik Hangi Ameliyatları Olabilirim?

Tarihsel süreçte idrar kaçırma şikayetine yönelik bir çok ameliyat denenmiştir (male sling vb). Temelde bu ameliyatların başarısı istenen oranlara çıkmamıştır. Bu ameliyat için geliştirilen yapay sfinkter başar oranı en yüksek olan yöntemdir. Detaylı bilgi için tıklayınız.