Böbrek Kanseri Nedir?

Böbrek Kanseri Nedir? Sorusunun cevabı ile ilgili olarak böbrekler karın boşluğunun arka kısmında bulunan ve idrar oluşumunu sağlayan bir çift organdır. Bu organdan gelişen habis büyüme böbrek kanseri olarak adlandırılır. Tıbbi ismi böbrek hücreli karsinom’dur.

Böbrek Kanseri NedirBöbrek Kanserinin Belirtileri Nelerdir?

Çoğu böbrek kanseri erken evrede belirti vermez. Genellikle başka bir nedenle yapılan ultrason veya tomografiler le tesadüfen tanı konulur. Ancak 10 kişiden birinde yan ağrısı ve idrar kan gibi belirtiler olabilir. Bu hastalığın ilerlediğinin işareti olabilir. Kemik ağrısı veya inatçı öksürük kanserin vücudun başka yerlerine de yayıldığının belirtisi olabilir.

Böbrek Kanserinin Tanısı İçin Hangi Testler Yapılır?

Tıbbi hikayenizi ve taramalar ile başlanır. BT ve MRI taraması ile tümörün boyutunu ve yayılımı kontrol edilir. Bu da ilerideki tedaviyi belirlemede önemlidir.

Böbrek Kanseri Nasıl Tedavi Edilir?

Sizin için doğru tedavi şeması tümörün dikkatli sınıflandırılması, olası seyri ve hastanede tedavi seçeneklerinin erişilebilir olmasından sonra belirlenir. Tedavi şeklini seçmede en önemli faktör hastalığın evresidir. Böbreğin sadece tümörlü kısmının veya tamamının alınması başlıca tedavi seçeneğidir.

Böbrek Kanserinin Hayatıma Etkisi Nedir?

Kanser tanısını aile fertlerinden biri almasına rağmen bütün ailenin yaşam şeklini etkileyen bir hastalıktır.  Endişe, belirsizlik, korku ve hatta depresyona yol açabilir. Destek için doktorunuza başvurabilirsiniz.

Böbrek Kanserim Tedavi Edilemez ise Ne Olur?

Bazen böbrek kanseri tamamen ortadan kaldırılamaz. Böyle bir durumda hastanın konforunu sağlamak gereklidir. Hayata zamanın katılamadığı durumlarda kalan zamana kalite katmak oldukça önemlidir. Detaylı bilgi için tıklayınız.